لیست کاربران برچسب شده در تاپیک

نمایش نتایج: از 1 به 16 از 45

موضوع: قضاوت زودهنگام در مورد موسیقی «متال» در ایران

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    mahy آواتار ها
    کاربر جدید

    وضعیت
    افلاین
    عنوان کاربری
    کاربر جدید
    شماره عضویت
    42345
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    نوشته ها
    7
    میانگین پست در روز
    0.00
    تشکر از پست
    1
    14 بار تشکر شده در 4 پست
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Thumbs Up/Down
    Received: 1/0
    Given: 0/0
    میزان امتیاز
    0

    پیش فرض قضاوت زودهنگام در مورد موسیقی «متال» در ایران


    0 Not allowed! Not allowed!
    معتاد، خلاف کار، دیوانه، فاسد، غیرطبیعی، ضدخدا، شیطان پرست وانواع و اقسام برچسبهایی از این قبیل. اینها معمولا اولین برچسب هایی است که به نوازندگان موسیقی سبک متال زده میشود و شاید شایع ترین برداشتی است که طیف عمومی مردم ایران (و یا شاید در خیلی از نقاط جهان) از اعضای یک گروه موسیقی متال دارند. شاید در خوش بینانه ترین حالت ممکن است لقب غیرطبیعی و آنرمال اولین چیزی باشد که به ذهن یک شنونده ناآشنا با موسیقی متال می رسد. برداشتهایی که شاید در نگاه اول اجتناب ناپذیر و در عمل بی انصافانه باشد. فرم آرایش چهره و مو، لباسهای نامتعارف و جنس صدای موسیقی راک از دیگر عواملی هستند که چنین پیش داوریی را آسانتر میکنند. به خصوص برای مردم ایران، به تجربه ثابت شده که یکی از عادات مذموم مردم ما قضاوت و داوری کردن بر اساس ظاهر افراد است...

    موسیقی متال در ذات موسیقی اعتراض است و به طور طبیعی ذات اعتراضی آن شباهتی به جریان عامه پسندی که در جامعه وجود داشته و مقبول اکثریت است باقی نمی گذارد. در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما، ایران، این عدم تشابه به موسیقی مردم پسندتر و مقبول تر توسط عامه مردم، باعث شده تا پذیرش آن نیز برای مردم سخت تر شود. سنتی تر بودن جامعه خود مزید بر علت است.

    ساز بندی موسیقی متال و استفاده از یک مجموعه ساز بندی مینیمال، معمولا دو گیتار الکتریک، یک گیتار بیس، یک سِت درامز و گاهاً کیبرد و ذاتِ صدای دیستورشن ایجاد شده توسط امپلی فایرهای Tube Driven گیتار و صدای گاهاً غیر طبیعی خواندن خواننده و متن اشعار باعث می شوند که شنونده ای که گوشش با صدای موسیقی متال آشنا نیست آنرا غیر طبیعی و گوشخراش بیابد. در حالی که تمامی آنچه با آن روبرو هستیم فقط نوعی از موسیقی است! نه بیشتر و نه کمتر.

    در ایران صرف نظر از عده ای از طرفداران این نوع موسیقی که بیشتر به خاطر مسائل ظاهری خود را طرفدار موسیقی متال (اصطلاحاً متال باز!!) می دانند و اطلاعاتی که در مورد این نوع موسیقی دارند بعضاً اشتباه، مغرضانه و نادرست است قسمت اعظمی وجود دارند که ذات این موسیقی را به علل دیگری محترم و مورد علاقه میشمرند که به صورت خلاصه می توان آنها را در چند دسته قرار داد:

    علاقه به متن: متن اشعار این سبکها بسیار بسیار فکورانه تر و عمیق تر از موسیقی پاپ رایج در جهان است، نگاه به مسائلی همچون جنگ، مرگ و حقایق زندگی جزو مواردی است که کمتر در اشعار سایر سبکهای موسیقی دیده میشوند.

    توجه به موسیقی: برخلاف موسیقی پاپ، هنرمندان موسیقی متال خود نوازنده و خالق آثار خود هستند. این موضوع برای بسیاری از طرفداران که طیفی از آنها خود به عنوان یک نوازنده فعال هستند جذابیت دارد. قوی بودن بُعد موسیقیایی این سبک در قیاس با موزیک پاپ از دیگر عامل هایی است که برای بسیاری از طرفداران این موسیقی جذابیت دارد.

    شاید بهتر باشد قبل از قضاوت زودهنگام در مورد هنرمندان / نوازندگان و طرفداران این سبک و زیرشاخه های آن توجهی هرچه بیشتر به موارد ذکر شده داشته باشیم و وجود چند گروه با خصوصیات نامناسب را به کلیت یک سبک و طرفداران آن تعمیم ندهیم.

    by Nima Mehrabi

  2. 10 کاربر برای این پست از mahy تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •