نوشته اصلی توسط
vivaldi12
[ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
استاد گلم خیلی ممنون زحمت کشیدید
فقط اگر لطف کنید اسم اون کتاب رو به فارسی بگید و نویسنده و ناشر وتعداد صفحات ممنون می شم
نگفتید که برم تمبک هم کار کنم یا نه؟ علاقه هم دارم... کمی راجع تاثیرات ریتم بگویید
و اگر میشه مراحل موزیسین شدن رو به ترتیب بگید که چه مباحثی رو یاد بگیرم مثلا تئوری - سلفژ و... (هر چند که می دونم نسبیه)
یه سوال هم از سر کنجکاوی : اینکه شما می گید استعداد وجود نداره پس چطور بعضی شب و روز جان می کنند و اخر سر هم چیز به درد بخوری تولید نمی کنند ولی عده ی با تلاش کمتر قطعات عالی تولید میکنند
و یعنی شما معتقد نیستید که بتهوون و موتسارت و دیگر بزرگان دارای استعداد برتری نسبت به دیگران بوده اند
در اخر جا داره که از شما استاد بزرگ به خاطر پاسخ گویی به سوالات بنده کمال تشکر را کنم ونیز به خود افتخار می کنم که استاد بزرگ و با حوصله ای چون شما دارم که این گونه زیبا جواب میدهد
خواهش می کنم دوست عزیزم این چه حرفیه وظیفمه .. شرمندم نکنین ..
اسم کتاب a new approach to sight singing هست و من هم نسخه انگلیسیش رو دارم .. نسخه فارسیش رو ندیدم و نمی دونم هست یا نه .. اما سرچ کنید فکر می کنم بتونید پی دی اف انگلیسیش رو پیدا کنید ..
اگر برای اینکه ریتمتون قوی بشه میخوایین تنبک کار کنید نه نکنید .. چون ریتم با سلفژ هم قوی میشه .. اما اگر به این ساز علاقه دارین بحث دیگه ای هستش ..
مراحل موزیسین شدن یا آهنگساز شدن ؟؟
گذروندن دوره ی تئوری و سلفژ .. انتخاب یک ساز تخصصی و تسلط بر اون .. انتخاب ساز پیانو به عنوان ساز دوم (در صورتی که ساز تخصصیتون پیانو نیست) .. گذروندن دوره ی هارمونی .. کنترپوآن .. ارکستراسیون ..
این رسمی ترین حالت موزیسین شدن هست.. اما موزیسین هایی که الان می بینید و فعالیت می کنن (در سبک پاپ) عموما موزیسین شدنشون طبق این روال نبوده :)
اما در زمینه سنتی اغلب موزیسین ها با سواد و کار بلد هستند ..
در مورد استعداد باید بگم چیزی که شما فرمودین که یک موزیسین خیلی تلاش می کنه اما کارهاش شنیده نمیشه اما یه موزیسین دیگه با یه کار می تونه خیلی مشهور بشه از نظر من (در شرایط یکسان) نقش احساس هست نه استعداد ..
علاقه مندي ها (Bookmarks)