0
![Not allowed!](images/buttons/down_dis.png)
![Not allowed!](images/buttons/up_dis.png)
|
NoteAhang
The Iranian Virtual Music Society |
Thumbs Up/Down |
Received: 1/0 Given: 0/0 |
سلام، عنوانش جامعیت نداره، این طوری فکر کن که تاپیک 5 صفجه بشه و یک تازه وارد بیاد تو و اولین تاپیک رو بخونه بعد 180 درجه متفاوت تر نظر می ده و تاپیک برمیگرده به جای اولشنوشته اصلی توسط smile2life [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
واسه ی الان خوبه ولی آینده ی جالبی نداره!
من نگفتم یک زبان نیست، اتفاقا یکی از راه های برقراری ارتباطه! (دیگه تعریفه زبان) گفتم زبان مشترک انسان ها نیست!
ممنون
و بالاخره صبح شد!
اما دیدین من هم فراموش شدم!!!!
Thumbs Up/Down |
Received: 13/0 Given: 9/1 |
سلام دوباره. ازتون خواهش می کنم از حرفی که می زنم سوء تفاهم براتون به وجود نیاد. ولی شما منو یاد یک دوران از زندگی خودم می اندازین. موقعی بود که من علم آهنگسازی رو فرا نگرفته بودم و با یک کیبورد کوچک کاسیو (مثلا) آهنگ می ساختم. یادم میاد که دقیقا مثل الان شما در مقابل علم موضع می گرفتم! فکر می کردم دنیای موسیقی همین چیزی است که من می سازم همین 3 تا آکورد ساده که اون هم به صورت تجربی بهش پی برده بودم.نوشته اصلی توسط smile2life [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
هنوز هم اون کارهایی رو که اون موقع ضبط کردم دوست دارم ولی بعد که رفتم و با دنیای حیرت انگیز هارمونی و کنترپوان و قوائد زیبای اونها آشنا شدم تازه فهمیدم که چقدر افکارم بسته متعصبانه و اشتباه بودن!
تعریف شما از موسیقی اشتباه است. موسیقی فقط احساس نیست! قبلا هم عرض کردم قوانین موجود در موسیقی (اختراع) نشده اند بلکه (کشف) شده اند چیزی که شما ابدا تا به حال به آن پاسخ نداده اید.
نت تونیک گام همیشه حس پایان رو با خودش داره لطف کنید یک مثال نقض بیارید که در اون مثال نت نونیک حس پایانی خودش رو از دست داده (حتما همین کار رو بکنین چون ادعا کرده بودین که می توانید کلی مثال نقض بیارین) فرمت فایلتون هم می دی باشه.
ارزش هنری یک نقاشی یا هر اثر علمی و هنری را (کسی) تعیین نمی کند! بلکه خود آن اثر است که با رعایت پرسپکتیو ها و ظرافت های بیشماری که در دلش نهفته بیانگر زحمت های شبانه روزی و طاقت فرسای صاحب آن اثر است! طبیعتا کار یک نقاش بزرگ که 5 سال روی (فقط) یک تابلو وقت گذاشته با ارزش تر است از نقاشی های دوران کودکی ما (که عرض کرده بودم برای (((((خود ما))))) بی نهایت ارزشمند هستند. و باز هم طبیعتا ارزش غذایی یک غذای سرشار از ویتامین ها و پروتئین ها بالاتر است از (چیبس) حتی اگر شمای نوعی چیبس را بیشتر دوست داشته باشید این دلیل خوبی برای با ارزش بدون آن نیست. مگر آنکه بخواهید انکار کنید که در این صورت بحث ما به جایی نمی رسد. شما به خودتان کمی زحمت بدهید و با علم به اینکه چی گوش می دهید کمی اثرات کلاسیک مثلا چایکوفسکی را بشنوید بعد ببینید که این آدم روی هر اثر هنری اش سالها وقت گذاشته و چه ظرافت های عجیب و خاق العاده ای در رنگ آمیزی به کار گرفته بعد کار ساسی مانکن را گوش کنید و ببینید جز سه تا آکورد اسپنیش (که 500 سال است همین سه تا آکورد را می گیرند از قدوبالای ویگن تا پارمیدای ساسی مانکن!!!) چه چیزی فاخر و قابلی در آن وجود دارد؟؟؟؟ بیایید تعصب و بت سازی از (آدمها) را دور بریزیم و دانش خود را بالاتر ببریم تا در یابیم که چه شگفتی های بی بدیلی تا کنون خلق شده و ما غافل بوده ایم...
در ضمن شما هنوز به یک پست من پاسخ نگفته اید در حالیکه من جواب تمامی پست های شما رو داده ام
پست بعدی همانی است که شما پاسخش را نداده اید.
با سپاس
Thumbs Up/Down |
Received: 13/0 Given: 9/1 |
سلام متاسفانه صحبت هاتون دچار تناقض هست.
شما در جایی می گویید که هستند کسانی که بدون علم خواندن و نوشتن بهتر از من و شما حرف می زنند و از این مثال (نادرست) نتیجه می گیرید که: پس برای ساختن آهنگ می شود هر کاری انجام داد بدون هیچگونه اصول و قوانین!
برای اینکه متوجه اشتباه و تناقضتان بشوید از مثال غلط خودتان استفاده می کنم: فرض کنید کسی به جای اینکه بگوید (توانا بود هر که دانا بود) بگوید (وانا ت که هر نا دا ود ب!!) دقت کنید اینکه کسی سواد (خواندن و نوشتن) ندارد و یا استاد (ادبیات) نیست دلیل نمی شود که تمام قوانین را نقض کند و جمله غلط دوم را بگوید. ما شاید استاد ادبیات نباشیم اما: ((ناخوداگاه)) قوانین بین کلمات را رعایت می کنیم و صحیح صحبت می کنیم.
پس قوانینی بین نت های گام وجود دارد که خوداگاه یا ناخوداگاه ملزم به پایبندی به آنها هستیم و اگر چنین نکنیم بر خلاف طبیعت (خودمان) برخورد کردیم مثل جمله بهم ریخته ای که مثال زدم. (دقت کنید که من هم حرف زدن را با موسیقی مقایسه کردم مثال خودتان)
بله در تاریخ موسیقی آهنگسازان زیادی بودند که خواستند این قوانین را عمدا نقض کنند و سبک هایی هم به وجود آمد (مثل سیک آتونالیسم سریالیزم پلی کرد و ...) اما به جرات می گویم که همه آنها شکست خوردند و جز نامی از آنها باقی نمانده است دلیل آن رفتار بر خلاف طبیعت و قوانین بدیهی آن بوده.
موسیقی که دارای هسته تنال باشد قطعا دارای گام است و در این گام نت محسوس همونطوری که معیین عزیز گفت همیشه همین نقش رو داره و نت تونیک هم حس پایان رو داره نه اینکه ما به زور بخوایم چیزی رو که (هست) و اختراع (نشده) انکار کنیم
حالا شما می تونی صدتا که هیچ هزارتا مثال نقض بیاری و به جای توانا بود هرکه دانا بود بگی (بود که هر نادا واتا نا بو) و در مثال تقض دیگر بگویی (نا نا دا تو بو هر که ...) ولی این مثال نقضی برای اینکه (موسیقی قانونمند است) نیست بلکه اینها مثالهای نقضی برای (خود شما ست که جزوی از همین نظم پیچیده و قانونمند جهان هستی هستین)
در ضمن یکی از دوستان موسیقی متال رو مثال زده بود! کی گفته که این موسیقی (بی قانونه؟؟) می خواین ثابت کنم که این موسیقی هم دارای هسته تنال و هارمونی هست؟؟؟
Thumbs Up/Down |
Received: 13/0 Given: 9/1 |
این جمله هم عمومیت نداره! خیلی ها هستند که می گویند مثلا موسیقی اصیل ایرانی دارای غم و حزن است! در حالیکه عده دیگری از همین موسقی مشعوف می شوند و به اوج شادی می رسند! لطفا برای همه نسخه یکسان نپیچید. مثلا من خودم در یک زمانی عاشق صدای داریوش و فرهاد بودم (هنوز هم کارهاشون رو دوست دارم) عده ای می گفتند داریوش؟؟؟؟؟ آدر رو به یاد قرض هاش می اندازد (کنایه از غمگین بودن و افسرد شدن) در حالیکه برای من واقعا اینطور نبود و من از شنیدن این آهنگ ها غمگین و دلمرده نمی شدم بلکه بسیار هم لذت می بردم و انرژی می گرفتم. پس نمی توان به سادگی گفت که فلان موسیقی رو شنیدن = = فلان عکس العمل (قطعی) در انسان.وقتی هر کسی هر جای دنیا با شنیدن یک آهنگ غمگین، دلمرده میشه === اختراع قانون
دقت کنید که الان این خود شما هستید که دارید موسیقی رو (تئوریزه) و قانونمند می کنید (قوانین اختراعی) که اشتباه هم هست.
Thumbs Up/Down |
Received: 1/0 Given: 0/0 |
سعید جان، ببین خواسته یا ناخواسته ما داریم از قوانینی تو موسیقی پیروی می کنیم،
درسته خیلی چیزا هم ابداع می کنیم ولی همش مشتقی از همون قوانینه
حالا ما بیایم هی بگیم نباید بر اساس قانون بریم جلو و باید بیایم نوآوری کنیم نتیجش این می شه که هیچ کس آهنگای مار رو دیگه قبول نمی کنه!
یک مثال خیلی ساده که دیگه همه می فهمن: بیا جلوی یک 0 کیلومتر پزسیون 1 گام دوماژور رو اجرا کن ولی به جای اینکه D بزنی D دیز بزن تا اون بابا هم می فهمه یک جایی رو اشتباه زدی!
اصلا با این نوع ابداع ها ما تو معنا و بنیاد موسیقی تغییر ایجاد می کنیم
نوآوری خوبه ولی بر اساس قوانین
و بالاخره صبح شد!
اما دیدین من هم فراموش شدم!!!!
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
جامعیت نداره؟ من میخواستم بدونم، شماها موسیقی رو اصلاً چی تعریف میکنید.سلام، عنوانش جامعیت نداره، این طوری فکر کن که تاپیک 5 صفجه بشه و یک تازه وارد بیاد تو و اولین تاپیک رو بخونه بعد 180 درجه متفاوت تر نظر می ده و تاپیک برمیگرده به جای اولش
به نظر شما کار مثلاً Dj aligator موسیقی هست یا نه؟ (اگر چه من خودم زیاد کاراشو دوست ندارم)
خب دقیقاً... منم قبول دارم. ولی من به چی پاسخ ندادم؟ فکر کنم شما پست های منو نخوندید انگار.قبلا هم عرض کردم قوانین موجود در موسیقی (اختراع) نشده اند بلکه (کشف) شده اند چیزی که شما ابدا تا به حال به آن پاسخ نداده اید.
فکر شما بحث رو دنبال نکردید، یا چون با من مشکل دارید اصلاً پستهامو نخوندید! دوست ندارم کسی حرف تو دهنم بذاره.یک مثال نقض بیارید که در اون مثال نت نونیک حس پایانی خودش رو از دست داده
من حتی یه کار این آقا رو نشنیدم. از رپ ایرانی هم اصلا خوشم نمیاد. من همه سبک آهنگی گوش میدم، کلاسیک تا ساندترک! از هر آهنگی ممکنه خوشم بیاد. شاید از کلاسیک کارها باشه، یا مدرنیته. ولی تجربه و پرسش و جست و جو به من نشون داده که کاری که خیلی بخوای از لحاظ تئوری روش کار کنی، کاری نیست مردم دوست داشته باشند. مردم هم از اون کارها لذت نمیبرند. برای همینه میگم چرا اینقدر علمیش می کنید؟ چون فایدهای هم نداره. ممکنه کسایی که مثل شما موسیقی زیاد خوندن شما رو تحسین کنن به این خاطر که از نظر شماها خیلی قانونیه، یا فرضاً با چه سرعتی نواخته شده، ولی بقیه چی؟ اگه اکثر مردم خوششون نیاد، باز هم اسمش هنره؟ساسی مانکن
ببین، بیشتر کارهای پرفروش دنیا عامه پسند بودند. مایکل جکسون (بازم خوشم نمیاد) ، آلبوم تریلرش پرفروش ترین آلبوم تاریخه. ولی من رفتم گوش دادم اصلاً به نظرم قشنگ نبود. فقط چون اکثریت مردم قبولش داشتن، به این موفقیت رسیده، یا مثلاً فیلم تایتانیک که پرفروش ترین فیلم تاریخ فیلمسازیه. به نظر شما دارای ارزشهای هنریه؟ یا کاملاً عامه پسنده؟
چرا باید عمده انرژی خودتو بذاری برای کاری که مردم هم بهش اهمیت نمیدن. فقط یک طیف خاص هستند که توش زیبایی می بینن.
منظورت کدوم سؤاله؟ سؤالت رو مطرح کن بی زحمت.در ضمن شما هنوز به یک پست من پاسخ نگفته ای
یعنی چی؟ شما با شنیدن آهنگ غمناک شاد میشی؟ خب این دیگه مشکل من نیست، به طبیعت شما برمیگرده.وقتی هر کسی هر جای دنیا با شنیدن یک آهنگ غمگین، دلمرده میشه === اختراع قانون
من نمیدونم کجا گفتم که باید قوانین رو زیر پا گذاشت که شما همش همینو به من تحویل میدید.
نت آهنگ، به من زبان موسیقی آموخت!
Thumbs Up/Down |
Received: 1/0 Given: 0/0 |
هدف از ایجاد تاپیک چیه؟ می خوای ما رو ورانداز کنی بببینی ما چقدر از موسیقی می فهمیم یا به نتیجه ای برسی؟!جامعیت نداره؟ من میخواستم بدونم، شماها موسیقی رو اصلاً چی تعریف میکنید.
به نظر شما کار مثلاً Dj aligator موسیقی هست یا نه؟ (اگر چه من خودم زیاد کاراشو دوست ندارم)
بهت گفتم یکم آینده نگر باش به یک تازه وارد (به جای خودت و این جمع حاضر) فکر کن
بهت یک دفعه گفتم کارای موسیقی نوین رو با موسیقی مادر قاطی نکن هر چند که اونا هم موسیقی هستند و طرفدارای خاص خودشون رو دارن تازه از این گذشته کارای اونا هم با قواعد خاص خودشون شروع می شه و به پایان می رسه که اون قوانین بازم از توی گام هاشون در می آد! این یک مسأله ی انکار ناپذیره که موسیقی رو باید از روی قوانین پایه ابداع کرد
ببین یک مثال خیلی واضح که هنوز خودم با اون درگیرم: تو راهنمایی به ما گفتن که صفر ضربدر هر عددی می شه صفر! درسته بعد تو درس حسابان ورداشتن گفتن که صفر ضربدر بینهایت رو باید حد بگیریم چون مبهمه ولی هر طوری بخوایم حساب کنیم می بینیم که بینهایت هر چقدرم بزرگ باشه بازم یک عدده! و اون عدد اگر در صفر مطلق ضرب بشه باید بشه صفر ولی دیدیم که نشد! اینا همه قوانینه از پیش تعریف شده ایه که نمی شه انکارش کرد حتی اگه هزار تا برهان و استدلال بیاریم!
قبل از اینکه درباره ی این بگم باید اینم بگم که من تمام پست های این دو تاپیک رو خوندم ولی عین alone composer همین ابهامات رو دارم و الان دارم فکر می کنم که شما رو هوا پاسخ می دادین و به حرف خودتون اعتماد نداشتین!من نمیدونم کجا گفتم که باید قوانین رو زیر پا گذاشت که شما همش همینو به من تحویل میدید.
و اما این حرفت خوب مرد مومن اگه اینو نمی گی پس چرا این همه بحث راه انداختی
تو می گی: که نباید در راستای قوانین تو موسیقی رفت جلو چون کارامون از یک طرف کلیشه ای و از طرفی تقلیدی می شه خوب بابا چکیده ی این حرفت یعنی کنار زدن قوانین!
خوب اگه می گی باید نوآوری کرد بیا تو هم گام دو ماژور که دیگه آسون ترین گامه بیا یک قطعه 3 میزانی بنویس و مثلا از تونیک طوری استفاده کن که کاره محسوس رو بکنه و محسوس کاره مثلا اکتاو رو...
شدید منتظر شنیدن این قطعت هستم!
و بالاخره صبح شد!
اما دیدین من هم فراموش شدم!!!!
Thumbs Up/Down |
Received: 13/0 Given: 9/1 |
نوشته اصلی توسط smile2life [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
دوست عزیز من که در همان پست -که فقط بخشی از آن را نقل قول کرده اید- جواب شما رو داده ام. مگر از موسیقی سنتی و اصیل ایرانی مثال نزدم؟ مگر داریوش و فرهاد رو مثال نزدم؟
هیچکسی از دلمرده بودن خوشش نمی آید! (طبیعت هیچ کس اینطور نیست!) پس چرا داریوش این همه طرفدار داره؟ به عنوان کسی که قبلا یکی از طرفدارای ایشون بودم با اطمینان می تونم بگم که از آهنگ های ایشون غمگین و دلمرده نمی شدم بلکه آرامش می گرفتم (ولی خیلی ها با همین آهنگ ها دلمرده می شوند قبول دارم)
می خوام بگم که نمیشه برای همه نسخه یکسانی پیچید! جمله (موسیقی غمناک) اشتباه هست. یا در بهترین حالت میتوان گفت (تفسیر و تعبیر همه انسانها از غمناک بودن و نبودن یک قطعه موسیقیایی یکسان نیست)
در ضمن دوست عزیز شما در تاپیک (چطور آهنگ بسازیم؟) در جواب پست اول آقا معین فرموده بودین که می توانین مثال نقض بیاورید که نت محسوس مثلا همیشه این رل بخصوص را بازی نکند. من هم پیرو همین اظهار نظر شما ازتون درخواست کردم که لطفا در فرمت می دی یک نمونه زحمت بکشید و بگذارید که در یک گام مشخص تونیک گام رل پایان بخشی را از دست داده باشد.
من که به شما توهینی نکردم یا حرف در دهان شما نگذاشتم؟ پیرو ادعای خودتون این درخواست رو مطرح کردم.
پستی که در مورد (ادبیات) زدم و شعر را مثال زدم رو لطفا اگر ممکن است پاسخ بدهید ممنونم از پیگیری شما.
Thumbs Up/Down |
Received: 13/0 Given: 9/1 |
دوست عزیز استدلال شما به عقیده من اشتباه هست (با عذر خواهی از شما)نوشته اصلی توسط smile2life [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
یک سلسله اتفاقات پیاپی رخ می دهد و شما به جای اینکه بررسی کنید از (اول اول) چه عاملی شروع کننده این رخداد بوده از پله های وسطی شروع به آنالیز می کنین و مثلا پله ششم را عامل شروع و ادامه رخداد قلمداد می کنین (در حالیکه قبل از آن عوامل 5-4-3- 2-و1 هم هستند که نادید گرفته اید)
شما می گوئید: ولی تجربه و پرسش و جست و جو به من نشون داده که کاری که خیلی بخوای از لحاظ تئوری روش کار کنی، کاری نیست مردم دوست داشته باشند
دقت کنید که این عین جمله شماست. فارغ از این که این جمله تا چه حد صحیح است (فرض کنیم که درست باشد) این پله اول استدلال نیست. سلیقه مردم دوست عزیزم که (مادر زادی و ژنتیکی صرف) نیست! بلکه محیطی که در آن زندگی می کنیم و اطرافیان ما در نقش گرفتن این سلیقه موثرند.
وقتی که در صدا و سیمای کشور ما حتی یک نیم ساعت در شبانه روز موسیقی مثلا (کلاسیک) پخش نمی شود وقتی خوانندگانی در وزارت ارشاد مجوز می گیرند که ... وقتی یک کودک از وقتی محیط پیرامونش را درک می کند همه جا را موسیقی رپ فرا گرفته نتیجه آن این می شود که: کاری که خیلی بخوای از لحاظ تئوری روش کار کنی، کاری نیست مردم دوست داشته باشند و نه اینکه شما همین موضوع را بدون در نظر گرفتن مراتب قبلی (پایه) استدلال خود قرار دهید و ار آن نتیجه اشتباه بگیرید.
در زمان مثلا موتسارت مردم با علاقه چه موسیقی را گوش می دادند. مردم به قول شما (عامه) چه چیزی را می پسندیدند؟
سلیقه مردم تابعی از (دانش) آنهاست! شما فرض کنید که در مدارس ما یک زنگ بخصوص موسیقی آموزش دهند. وقتی بچه از همان ابتدا با قوانین پایه ای موسیقی آشنا شود. وقتی پی ببرد که موسیقی فقط (بیت و ریتم) نیست بلکه ریتم تنها یکی از 4 عنصر موسیقی است وقتی وقتی ووووو... آیا باز هم به قول شما: ((((کاری که خیلی بخوای از لحاظ تئوری روش کار کنی، کاری نیست مردم دوست داشته باشند))))
من که فکر نمی کنم اینگونه باشد.
Thumbs Up/Down |
Received: 1/0 Given: 0/0 |
البته نت محسوس می تونه به عنوان یک نت عادی ام بیاد نری یک مثال اینطوری بیاری! (smile2life)که نت محسوس مثلا همیشه این رل بخصوص را بازی نکند. من هم پیرو همین اظهار نظر شما ازتون درخواست کردم که لطفا در فرمت می دی یک نمونه زحمت بکشید و بگذارید که در یک گام مشخص تونیک گام رل پایان بخشی را از دست داده باشد.
بعدم یک 4 میزانی تو تاپیک قبل آورد و می گفت که قوانین رو نقض می کنه به نظر من که چیزی رو نقض نمی کرد حالا تو ام یک نگاه بکن (alone composer)
و بالاخره صبح شد!
اما دیدین من هم فراموش شدم!!!!
Thumbs Up/Down |
Received: 13/0 Given: 9/1 |
معیین عزیزم سلام.نوشته اصلی توسط moein babayee [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
بله تونیک هم می تواند به عنوان مثلا یک نت گذر استفاده شود (نه الزاما پایان)
من نگفتم که ایشان یک مثال بیاورندکه در آن مثلا تونیک در پایان آهنگی نباشد! بلکه از اساس خواستم مثالی بزنند که تونیک یک گام مینور یا ماژور ((((نقش و رل))))) پایانی خود را ((((از دست داده باشد))))
چشم با کمال میل باعث افتخار هم هست که کار دوست عزیزمون رو بشنویم.
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
حوصله جواب دادن ندارم.
این بحث بیفایده است. ته نداره. اینجوری به جواب نمیرسیم، بیا یه مسابقه بدیم. هر کی برد، حق با اونه. یه دوئل. فقط بین دو نفر. کسی از شما حاضره بجنگه؟
قوانین اینا هستند:
1- آهنگ شما باید در طول همین یک هفته آماده شده باشه (از قبل درست نشده باشه)
2- آهنگ بین 3 تا 5 دقیقه باشه.
3- سبک کار آزاد هست.
4- شما مجاز به استفاده از هر ساز و ابزاری هستید.
5- شما مجاز به کمک گرفتن از دیگران نیستید.
تبصره: شما تنها برای نواختن سازها مجاز به کمک گرفتن هستید.
6- آهنگ باید بدون خواننده باشه.
7- شما مجاز به استفاده از ریتم یا هر چیز آمادهی دیگهای نیستید.
8- انصراف از مسابقه به معنای پذیرش باخت است.
9- آهنگ های ساخته شده، در سایتی غیر از نت آهنگ آپلود میشن
10- مدت رأی گیری و محل رأی گیری با توافق طرفین انجام میشه.
اگه در مورد زمانش مشکل داری همین الان بگو، اگه تاخیر بیفته و بعد بخوای شروع کنی، من قبول ندارم.
(باز نیای بگی نتیجه گیری کردی که حق با فلانیه، منظورم اینکه که اگه شما بردید، من تمام حرفای شما رو قبول می کنم و میگم تمام حرفام غلط، اشتباه و از روی بی دانشی بوده.)
ویرایش توسط smile2life : Thursday 24 December 2009 در ساعت 05:10 AM دلیل: دلیل هم لازم داره؟
نت آهنگ، به من زبان موسیقی آموخت!
Thumbs Up/Down |
Received: 13/0 Given: 9/1 |
خودتون می برین و می دوزین و جواب به پست ها رو هم نمی دین! بسیار خوب! شما که انقدر خوب بلدین برای دیگران (شرط و شروط) بگذارید و تعیین تکلیف کنید خوب یک راست بگید حق با شماست و بقیه هم نباید اصلا حرف بزنند.نوشته اصلی توسط smile2life [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
حیف آن همه وقت که روی پست کردن و نوشتن در این تاپیک گذاشتم که حالا بگویید (حوصله) ندارید پاسخ بدهید!!
برای شما آرزو می کنم که موفق باشید و سعی کنید تا می توانید علم و دانش خود را افزایش دهید.
کسی که مثلا تا سوم راهنمایی درس خوانده اگر یک جزوه دانشگاهی را به او نشان بدهید ممکن است موضع بگیرد که من اصلا علم را قبول ندارم! (چون یادگیری سخت است و مشقت دارد!) تا همین الان هر چی خوانده ام کافی است! ولی بعد که با تلاش و پشت کار وارد سطوح بالاتر می شود تازه در های جدیدی به روی او باز می گردد و می فهمد که اشتباه می کرده و این اقیانوس دانش و علم را حقیقتا پایانی نیست...
تعصب را کنار بگذارید و متواضعانه به یادگیری اصولی موسیقی تن دهید.
با سپاس از همه دوستان
Thumbs Up/Down |
Received: 1/0 Given: 0/0 |
شرمنده ولی واقعا به این نتیجه رسیدم که هیچی از موسیقی نمی فهمی! و یا تجربت صفره!نوشته اصلی توسط smile2life [ میهمان گرامی برای مشاهده لینک ها نیاز به ثبت نام دارید]
آخه برادر من یک کار عادی 2 دقیقه ای رو می خوایم تمرین کنیم و درست بزنیم یک ماه زمان می بره! حالا یک قطعه بنویسیم واسه ی هر چند تا سازی که خواستیم اونم طی 1 هفته!
بعدم این مبحث مربوط به ما سه نفر که نیست داریم کل قوانین موسیقی این چند صد قرن رو بدست 3 نفر که انصافا در برابر بزرگای موسیقی هیچی نیستن بسپاری! ؟!
بهت یک بار گفتم یا حرفی رو نباید زد یا تا آخرین قطره ی خون باید پاش وایستاد!
و متأسفانه کل زمینایی که تا حالا خوردیم از رعایت نکردن این مورد بوده!
و بالاخره صبح شد!
اما دیدین من هم فراموش شدم!!!!
Thumbs Up/Down |
Received: 1/0 Given: 0/0 |
دوستان این تاپیک داره به یک عامل فتنه تبدیل می شه و این اصلا خوب نیست
از مسئولین خواهش می کنم این تاپیک رو قفل کنن
من که خودم رو بازنده اعلام کردم!
حالا حق با کیه دیگه قضاوتش با بزرگان موسیقی
اشتباه از من حقیر بود که جسارت کردم و درباره ی قوانین و تجربیاتم یک تاپیک ایجاد کردم
از همگی معذرت می خوام
یا علی
و بالاخره صبح شد!
اما دیدین من هم فراموش شدم!!!!
Thumbs Up/Down |
Received: 0/0 Given: 0/0 |
حوصله بحث کردن با شماها رو ندارم، چون یه طرفه به قاضی میرید. کسی هم که یه طرفه به قاضی بره، خب معلومه پیروز از اونجا میاد بیرون.
میتونی، بیا عملی ثابت کن حرفتو.
معین خان، شما هم همه چیز رو دریچه چشم خودت نبین. یکم وسیع تر نگاه کن. من یه حرفی میزنم، میدونم چی دارم میگم. ناتوانی شما در یک کار دلیل بر ناتوان بودن دیگران نیست.
بعدش هم یک ماه، مدتیه که میشه یک آهنگ برای یه آلبوم نوشت. شما بهتره خودت بری یاد بگیری.
درضمن جا زدی برو دیگه چرا شرّ و ور میگی؟ عامل فتنه یعنی چی؟ عامل فتنه ... دهن منو باز نکن.
جناب alone composer من چرا باید بدم بیاد آموزش ببینم؟ دود که در بالا نشیند کسر شأن شعله نیست. من از این سیستم و نظام آموزشی این جا بدم میاد.
این منو یاد یه ضرب المثل انگلیسی میندازه که میگه:
i was born intelligent, but education ruined me
دقیقاً همین اتفاقی که سر معین اومده. یه سیاستی بود که قبلا انگیلسی ها ازش برای حکومت کردن بر ایران استفاده می کردند. میگفت ایرانی رو گشنه نگه دار، حکومت کن.
خلاصه، آقای alone composer اگه میخوای از طریق عملی به من نشون بدی که حرفت حقه، من یک ماه بهت فرصت میدم. (اینم دیگه آخرشه، اصلا دوست نداشتم اینو بگم) اگر هم قصد داری با بحث حرفت رو به کرسی بنشونی، من باید برگردم سر پرست های اول، تک تک حرفامو بیارم. راجع بهش بحث کنم. چون شما حرف منو از ابتدا درست متوجه نشدید.
اگر قرار باشه بحث رو ادامه بدم، ترجیح میدم اون رو با یک نفر که شما باشی ادامه بدم. معین خان بهتره دیگه دخالت نکنه. چون به جز آشوب کردن و آتیش بیار معرکه بودن کار دیگه ای نمی کنه. بهتره بره ادامه آموزششو ببینه. این براش بهتره.
میخوای بحث کنی، من باید به صورت کاملاً واضح و روشن، منظور خودمو به شما بگم که برمیگرده به پستهای قبلی من. اگه میخوای، برم نقل قولشو بیارم، راجع بهش صحبت کنم که منظورم چیه. دقیق و جز به جز به سؤالاتون هم جواب میدم به شرطی که فقط یک نفر باشه.
جداً باعث افتخاره کج فهمی های خودم رو با مناظره با کسی که خودش استاد کیبورد و کنترپوان هستش و گفتید بیست سال؟ بیست ساله با موسیقی سر و کار داره، اصلاح کنم.
دیگه حرفی ندارم. خارج از این دو موضوع (تئوری و عملی) هم دیگه حرف نمیزنم. یا به صورت عملی یا به صورت مناظره تک به تک.
نت آهنگ، به من زبان موسیقی آموخت!
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندي ها (Bookmarks)